Inhouse Graphic

– PÅ AARRHUS TECH

Inhouse Graphic (IHG)

Projekt: Skabe CVI og branding af skolepraktikken, Inhouse Graphic (En skolepraktik til mediegrafikeruddannelse på AARHUS TECH).

Produkt: Logo, design manual, hjemmeside og markedsføring på sociale medier (LinkedIn, Instagram og Facebook).

Formålet med dette projekt er at fremme opmærksomheden omkring skolepraktikken for mediegrafikerelever. Dette vil resultere i øget synlighed, hvilket igen vil generere leads og konverteringer i form af  indgåede uddannelsesaftaler med eleverne. Projektet vil desuden generere praktiske marketingopgaver for eleverne og bidrage til at styrke samarbejdsdynamikken i skolepraktikken.

Resultat: Branding og markedsføring af skolepraktikken har skabt nye eksterne kunder, en stigning i virksomhedens kontaktnetværk samt forbedret skolepraktikkens image.

Projektet har internt ført til øget motivation, forstærket samarbejde og en stærkere følelse af ansvar blandt praktikanterne.

Showreel video fra 2018 med det gamle logo, viser et udpluk af projekter, som jeg har stået i spidsen for som Creative Director.

Udvikling af visuel identitet

For at skabe en virksomhedsnær skolepraktik blev der i 2019 udviklet en ny visuel identitet med et nyt logo og en ny hjemmeside. Der udformedes også en designmanual for at sikre den røde tråd i IHG’s grafiske materialer.

Strategiske overvejelser:

Inhouse graphic havde brug for en virksomhedsprofil, som var mere gennemført og fremstå mere professionelt end den eksisterende for at tiltrække nye kunder og virksomheder, der gerne vil ansætte en mediegrafikerelev. IHG definerede derfor dens mission, vision og værdigrundlag inden igangsættelsen af logo designet.

Arbejdsproces:

  1. Definition af mission, vision og værdigrundlag
  2. Logo Design
  3. Design manual
  4. Udvikling af hjemmeside og tekstforfatning
  5. Skabe synlighed på sociale medier

#1 Logo Design

#2 Designmanual

For at opretholde konsistensen i IHG’s visuelle identitet blev der udarbejdet en designmanual. Denne manual er designet med det formål at sikre en gennemgående visuel stil i IHG’s grafiske elementer.

#3 Hjemmeside i WordPress/Elementor

Link til hjemmesiden: www.inhousegraphic.dk. (Siden apr. 2021 er jeg ikke længere ansvarlig for vedligeholdelse af hjemmesiden)

#4 Synlighed på sociale medier

Med det formål at øge synlighed og opbygge et positivt omdømme inden for IHG, blev der etableret Instagram-, LinkedIn- og Facebook-profiler.

Strategisk planlægning  for sociale medier:

Instagram har den funktion at vise elevernes praktikaktiviteter, som både er socialt og fagligt, i hverdagene. Mediet bruges også til at introducere nye “skp-medarbejdere” IHG.

LinkedIn anvendes til at markedsføre elevprofiler for virksomheder.

Facebook anvendes til at  fortælle den gode historie til eksisterende og potentielle kunder, skolekammerater, venner, familier, kollegaer osv.

Facebook anvendes også til at poste praktikaktiviteter, konkurrencer og relevante events på skolen.

Hvordan er Phillip som medarbejder?

Jeg har i ca. 2 år haft fornøjelsen af at være leder fog Phillip Nguyen, hvor han var ansat som instruktør for Inhouse Graphic. Phillip er en yderst kompetent, professionel og engageret medarbejder, der samtidig rummer medmenneskelighed, humor og indfølingsevne for elever/ansatte. Han har været god til at organisere samarbejdet med mange forskellige virksomheder, og sætte elever og ansatte i spil, så de får mest muligt udbytte af at være ansat i Inhouse Graphic, og er i den sammenhæng mester i af at "holde mange bolde i luften".

Jeg kan med rette sige, at han har sat standarden for hvordan en SKP-virksomhed kan/skal fungere. Phillip er altid velforberedt, og positiv når han er på arbejde. Hans positive væsen og lattermildhed smitter af på andre, og giver altid energi til omgivelserne. Jeg kan kun give Phillip mine bedste anbefalinger til enhver fremtidig arbejdsgiver.
blank_foto
Palle Herskind
Uddannelsesleder på AARHUS TECH
Jeg har i været leder for Phillip Nguyen, da han var ansat som instruktør for Inhouse Graphic. Phillip er kompetent, professionel og engageret medarbejder, som har været god til at organisere arbejdet med elever, virksomheder og andre ansatte.

Phillip var meget struktureret og innovativ i sin tilgang til arbejdet som skolepraktikinstruktør, hvor han formåede udfordre og forny rammer for organisering og administration. Kun de bedste anbefalinger herfra!
blank_foto
Rasmus Nygaard
Forhenværende uddannelsesleder på AARHUS TECH

Projekt "Faglig stolthed"

Dette projekt blev casen til mit fag i projektledelse  på diplomuddannelse i ledelse.

Projektejer

VIA University College

Projektleder fra Via University Colleage

Jeppe Egendal var projektleder for sin projektgruppe fra VIA.

Projektleder i IHG

Jeg var projektleder for team Inhouse Graphic på Aarhus Tech.

Projekt scope

Produktleverance: Projektets grafisk identitet + 24 filmoptagelser og redigeringer.

Projekt “Faglig stolthed og aktive elever i erhvervsuddannelserne”

Formålet med projektet er at styrke erhvervsskoleelevernes faglige stolthed igennem afprøvning af nye udviklede undervisningsforløb på de forskellige erhvervsuddannelser og gymnasier i hele landet. Disse nye typer undervisningsforløb skal være med til at styrke mulighederne for at tiltrække flere unge til landets erhvervsuddannelse, få flere til at gøre deres erhvervsuddannelse færdig og øge den faglige stolthed hos erhvervsskoleeleverne.

Læs eventuelt mere om forskning- og udviklingsprojektet her.

Jeg har været projektleder for Inhouse Graphic, som har bidraget med udvikling af grafisk identitet, opsætning af forløbsbeskrivelser samt videoproduktioner til dette landsdækkende projekt.

igennem dette projekt har teamet i Inhouse Graphic lært at arbejde med grafisk identitet, videooptagelser, videoredigering i Premier, layout opsætning af forløbsbeskrivelserne i Indesign og motion graphics i After Effects. Derudover har projektteamet også lært at planlægge, koordinere og samarbejde. Mellem VIA og Inhouse Graphic var det vigtigt at finde fælles metoder og arbejdsgang for at opnå projektets scope.

Uanset hvor simpelt eller komplekst et projekt er, så er det et kritisk element at have en projekttidslinje. Ved at have fundament i et roadmap til at klargøre primære mål og deadlines, kan I bedre arbejde mod de opsatte mål.

For at holde styr på jeres ressourcer og tid valgte jeg at projektstyre i Trello.

Hvad sagde kunden om Phillip?

"Som projektleder i VIA UC har jeg samarbejdet med Phillip i på en stort forsknings- og udviklingsprojekt. I projektet skulle vi dokumentere og fastholde undervisningsforløb på 12 erhvervsskoler og interview lærere og elever fra disse forløb. Som leder af Inhouse Graphics, Aarhus Techs skolepraktik for mediegrafikere, var Phillip ansvarlig for den gruppe af mediegrafikerelever, der i praksis forestod optagelserne af undervisningen, optagelser af interview og produktion af videoer, der dokumenterede forløbet.

Vores samarbejde gennem to år var meget frugtbart og Phillips projektledelse og organisering af kommunikation og samarbejde mellem Inhouse Graphics og VIA UC var forbilledlig. En kompliceret opgave med mange aktører (medarbejdere fra Inhouse, fra VIA og fra erhvervsskoler) blev gennem god projektstyring og med anvendelse af stærke digitale værktøjer gjort strømlinet og agil. Samtidig var Phillip venlig, åben og professionel at arbejde sammen med."
blank_foto
Jeppe Egendal
Associate Professor and National Advisor to the Danish Ministry of Education

The MTB Family

– Hjemmeside i WordPress

Kunde

The MTB Family

Beskrivelse

The MTB Family har en person for mountainbiking. De ønsker derfor en hjemmeside, hvor de vil dele deres rejseoplevelser og udflugter på mountainbike med især med aktive forældre med børn. 

Formålet med hjemmesiden er:

  • at fortælle om familiens passion for rejser, camping og mountainbiking.
  • at vise steder hvor man kan køre mountainbike til inspiration for andre interesserede.
  • at vise deres udstyr til inspiration for andre, men også for at få sponsor aftaler.

Hovedpunkter i arbejdsprocessen:

  • Identificering af målgruppen og en analysering af kundens gamle hjemmeside.
  • Udvikling af informationsarkitektur med forslag til ændringer af userflow ud fra kundens behov.
  • Idéudvikling på webindhold og funktioner, der skaber god brugeroplevelse.
  •  Udvikling af responsiv hjemmeside i WordPress med Elementor som pagebuilder.
  • Implementering af hjemmesiden hos one.com.
  • Optaget en video som en guide til at vise kunden, hvordan sitet kan opdateres.

Jeg har vejledt en mediegrafikerelev i hele processen med at analysere, designe, udvikle og implementere en WordPress-hjemmeside fra start til slut.

I samarbejde med eleven har vi gennemført en omfattende analyse af kundens behov og mål for hjemmesiden. Vi har identificeret brugerkrav, defineret målgruppen og udarbejdet en brugeroplevelses- og brugergrænsefladestrategi (UX/UI).

Ved at dele min ekspertise og give løbende instruktioner har jeg sikret, at eleven har opnået en dybdegående forståelse for hele processen med at skabe en WordPress-hjemmeside. Vi har samarbejdet om at levere et professionelt resultat, der opfylder kundens forventninger og krav.

Grafisk Førstehjælp til eleverne

Jeg har skabt et informativt opslagshæfte med titlen “Grafisk Førstehjælp” specielt til eleverne i skolepraktikken. Hæftet er designet med det formål at hjælpe eleverne med at anvende de grundlæggende grafiske principper i deres arbejde.

Formålet med hæftet er at give eleverne en praktisk guide, der styrker deres forståelse og anvendelse af grafiske principper. Ved at introducere dem til forskellige grafiske elementer, farvevalg, typografi og komposition, opfordrer hæftet eleverne til at eksperimentere og skabe visuelt tiltalende designs.

“Grafisk Førstehjælp” hæftet er udviklet med fokus på at tilbyde eleverne konkrete værktøjer og tips til at forbedre deres grafiske arbejde. Hæftet fungerer som en ressource, der kan styrke elevernes evne til at skabe professionelle og æstetisk tiltalende designs, og samtidig opmuntre dem til at udforske deres kreativitet og udvikle deres grafiske færdigheder.

Creative direction

Kirkens Korshær Julekampagne – Mad donation

IHG’s Facebook covers blev omdannet til postkort og solgt til fordel for velgørenhed. Indtægterne gik til donationer til Kirkens Korshær, som blev anvendt til at støtte hjemløse med madbilletter.

Markedsføringskampagnen for Filmprojekt Gellerup (FPG) havde som mål at øge opmærksomheden omkring unge, der udviser interesse for mediebranchen i Aarhus.

FPG blev synliggjort i bymiljøet vha. plakater, flyers og brochurer.

Design af kalender til Aarhus Hjælper. Overskuddet af salget af kalender gik til velgørenhed.

Kalenderen er baseret på 12 livshistorier om omsorgssvigt, fortalt af 12 mænd og kvinder i alle aldre, der også har valgt at lade sig fotografere for at sætte et ansigt og en meget konkret virkelighed på deres historie.