DreiKronen 1308

Projekt 2023

Som led i lanceringen af deres øl på dåse i Australien ønsker kunden at opdatere deres hjemmeside, da den er forældet i forhold til nutidens standarder. Kunden ønsker derfor at modernisere deres online tilstedeværelse. Udover at designe og udvikle hjemmesiden, har kunden også bestilt et nyt design til øldåsen og indpakningerne.

Formål

  • Hjemmeside i WordPress
  • Design af øldåse, 4 packs og 16 packs emballage

Formålet med dette projekt er at skabe en opdateret og moderne hjemmeside, der afspejler virksomhedens branding og tiltrækker målgruppens opmærksomhed. Kunden ønsker desuden at opretholde en harmonisk visuel identitet mellem hjemmesiden, øldåsen og indpakningerne.

Hjemmesiden er designet med det formål at præsentere omfattende information om virksomheden og beskrive processen for at opnå en licens til at sælge deres produkter. Den strategiske tilgang sikrer, at hjemmesiden henvender sig til både B2C- og B2B-målgrupperne.

Gennem en brugervenlig og informativ platform får besøgende et klart overblik over virksomhedens produktsortiment, og fordelene ved at blive licenseret forhandler bliver tydeligt kommunikeret. Hjemmesiden guider brugerne gennem ansøgningsprocessen og sikrer, at både individuelle forbrugere (B2C) og virksomheder (B2B) kan finde relevante oplysninger og føle sig engagerede i indholdet.

Designet af hjemmesiden er intuitivt og tilpasset begge målgrupper for at skabe en positiv brugeroplevelse og opnå de ønskede resultater. Samtidig er der lagt vægt på at opretholde en visuel konsistens mellem hjemmesiden, øldåsen og indpakningerne for at styrke virksomhedens brandidentitet og skabe en sammenhængende oplevelse for besøgende på tværs af forskellige berøringspunkter.

– Visuel identitet 2009

Virksomhed

DreiKronen 1308

Produkt

Visuel identitet med følgende produkter: Ølbrik, brevpapir, nyhedsbrev, plakater, certifikat, visitkort og design af bilfolio. Materialerne blev trykt i Kina.

Drei Kronen er en af de ældeste bryggeri i verden fra Bamberg. Drei Kronen 1308 ønskede at udvide sit marked med deres franchising koncept i Kina. Kunden havde brug for at få lavet virksomhedens grafisk identitet, som hurtigt kunne omdannes til reklamematerialer til de årlige events i de forskellige brauerei i Kina.

Layoutopsætningen til virksomhedens grafisk identitet blev layoutskabeloner  til alle event materialer, som franchisetagere skulle bruge i deres markedsføring.

Beer Events

– Franchise materialer til events

Virksomhed

Drei Kronen 1308

Beskrivelse

Her ses layoutskabelonerne blev brugt i forbindelse med de årlige events. Det primære arbejde til disse event-materialerne var idéudvikling på temaerne, fotoshooting, billedbehandling og sammenkopiering.

Hvordan var det at arbejde med Phillip?

I've had the pleasure of working with Phillip in 7 years. He is a great and passionated art director. Specifically, I think his graphic design is unique – so does our customers. Phillip gets my warmest recommendations.
blank_foto
Johann Heinrich Gerner
Managing Director and CEO Brauerei Drei Kronen 1308 GmbH

Event: Karneval

Thanksgiving

Stärkantrinken

Valentinsdag

Juleaften

Octoberfest

Hvordan var det at arbejde med Phillip?

I've had the pleasure of working with Phillip in 7 years. He is a great and passionated art director. Specifically, I think his graphic design is unique – so does our customers. Phillip gets my warmest recommendations.
blank_foto
Johann Heinrich Gerner
Managing Director and CEO Brauerei Drei Kronen 1308 GmbH